onsdag 1 september 2010

Vi har legat lite på latsidan

Jaha. Så kom då snickarna bara 2,5 timme senare än avtalat. Får väl vara glad över att de dök upp över huvud taget *mutter*.
De ska fixa lite av det småjobb som är kvar efter slutbesiktningen så det hela blir klart någon gång. Vi har fått värmepumpen installerad också, eller snarare monterad, för inte har vi sett röken av någon elektriker som ska installera den. Senast fredag är det sagt. Och innan han varit här kan vi heller inte bli av med byggströmmen (fast vi har vanligt elabonnemang sen gamla huset, dock är den kopplad till byggskåp som står utanför köksfönstret...)Som tur är kommer sotaren och besiktar kaminen i morgon så vi kan väl alltid elda om det skulle bli buskallt...måste jag tillägga att jag just för tillfället är lite trött på hantverkare som tydligen lever efter helt andra regler än alla vi andra gör på arbetet.

Vi har annars varit rätt lata när det gäller huset, det har kommit av sig lite. Jag ångrar nu att vi inte valde att ha spånskivor i alla väggar, för det hade underlättat montering av hyllor avsevärt. Vi har det bara i några väggar...dumt att snåla på en sån sak.
Men idag har jag bokat hämtning av containern som står på tomten så då vill det till att vi lastar i sista skräpet innan den åker iväg och efter det är det fritt fram att fixa till marken så vi kan rulla gräs. Planteringar får vänta till våren tror jag...vi har även ett rätt brant parti framför altanen som tål att funderas över.

Ska även beställa en friggebod att ställa upp där gamla rucklet stod tidigare så att vi innan vintern får in en del saker som nu tvingas stå ute. De har kampanj på Trähusets bodar just nu så jag funderar på en sån här:



Funderar även på hur vi ska lösa tvättstugan bäst, så idag har jag beställt fler hyllplan till städskåpet. Vi har ändå inte dammsugaren där utan i förrådet på övervåningen. Tänk om man hade en sån här tvättstuga:
http://www.hth.se/Default.aspx?ID=4552#/?category=ALLA GARDEROBER&picture=4
Det vore nåt det!

4 kommentarer:

  1. Åh vilken jättegullig bod! Urfin. Jag förstår att du blir trött på snickare som lever efter sina egna regler :-(. Man vill bara få allt klart så man kan pusta ut, eller hur? Men snart, snart är ni där... Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken fin bod :)!
    Hoppas snickarna får färdigt sitt jobb snart så ni slipper dem :).
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Läste igår på aftonbladet att det inte är helt ovanligt att hantverkare blir hotade av folk... snacka om att de kan skylla sig själva... jag längtar mig tokig efter dagen när jag kan låsa om den siste hantverkaren... suck... Kämpa på bara och slå till på friggeboden, det verkar helt rätt tycker jag!!

    SvaraRadera
  4. Kanonfin bod! Vi håller just nu också på att planera bod, så det här var ett bra tips.
    Visst är det jobbigt när man inte kan lita på vad som sägs och avtalas? Skönt att ni snart är klara.
    Kram Jennie

    SvaraRadera