torsdag 12 augusti 2010

En blommig radio har jag fått i mitt kök



Ja precis en sådan här söt en har jag numera på min köksbänk. Innan hade mannen en I-pad med massa högtalare och jox, men vårt bredband är inte alltid helt pålitligt så hörde man på radio blev det avbrott och för att kunna ändra i I-paden var det ett himlans bök. Så jag föreslog en hederlig radio liksom, med på och av knapp och en ratt för stationer och då blev det en sån här.

Sen så är altanen näst intill klar och idag när jag kom hem hade mannen packat upp våra loungemöbler och de stod där och var underbart fina i kvällssolen. Det enda är att de är så vita att man knappt vågar sätta sig:-).



Många dynor är det och vi insåg att vi nog måste ha sånna lådor för dynor ändå, nu ligger de i vardagsrummet och det ser ut som ett lager eller något sånt. Sen ska jag hitta ett par snygga filtar att lägga i soffan som lite skydd i allafall. Vem har lust att tvätta kuddöverdrag för jämnan...SÅ kul är det inte.






Och det här är då våra gamla utemöbler, de vi sitter och äter vid som blev oerhört skamfilade bredvid de nya. Antingen måste vi göra något ordentligt med dem för de har blivit otroligt fula på två år, eller så får vi titta på nya nästa år. Eller på rea i höst. Men det här bordet är så bra för vi får plats med många människor. Vidare ser man den skamfilade dörren på gamla förrådet. Den måste målas och även knutarna på boden ska målas om i samma färg som knutarna på huset. Men det gör vi väl när vi ska måla friggeboden någon gång i framtiden, den måste "bara" byggas först! Neverending story.

5 kommentarer:

  1. Med tanke på vädret idag så finns det ju hopp om att dat iaf är uppehåll på måndag när vårt hus kommer...

    SvaraRadera
  2. Grattis till din fina radio, den är jättedyr och
    jättefin.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken snygg lounge-grupp, den gör sig jättebra där! Avis...

    SvaraRadera
  4. Snygg loungegrupp! Påminner starkt om den vi tittat på. Var har ni köpt den och vad heter den? Peter

    SvaraRadera
  5. Vilken otrolig uteplats!! Hur härlig som helst!!

    SvaraRadera