söndag 5 september 2010

Blomvakt

Igår hade vi öppet hus här hemma för svärmor som fyllde 70 år. Det var lagom mycket folk och det gick att sitta ute i loungemöblerna (efter att vi snabbt fått plocka in alla dynor pga en plötslig störtskur). Rena rama aprilvädret nu för tiden. Många fina blommor blev det i present, både till svärmor och till oss i inflyttningspresent. Den stora fina blomman nedan tycker jag var fantastiskt fin, och krukan var en slags lättviktskruka så den var lätt att flytta. Den svarta runda lyktan var också väldigt fin och passar perfekt hemma hos oss. Den stora lyktan har jag fyndat något år sedan på rea på Granngården, den var nedsatt från en tusenlapp till 300 kr om jag inte minns fel. Dumma jag som bara köpte en, dagen efter var de slut. Tyvärr har den råkat ut för en liten olycka i handtaget...



Här är en av buketterna som vi blivit blomvakt åt, de fick inte med alla i bilen hem.



Och så har vi nu fyra orkidéer i huset, jag har nog aldrig haft någon tidigare så vi får se om jag lyckas få dem att överleva.



De är rätt fina, iallafall när de är helt nya och blommar så snyggt.



Och så var jag bara tvungen att ta en bild över staketet på grannens tomt i morgonsolen. Den är så lagom mycket trädgård, lättskött men ändå genomtänkt och fin. Vår tomt ser ju ut som en katastrof i jämförelse som det är nu.

7 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att hitta hit! Bra när man lämnar lite spår... Nu ska jag läsa vidare hos dig! Vad fint ni har det! Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilka fina lyktor och blommor. Er grannes tomt ser verkligen härlig ut, men vänta bara några år så kommer er också att grönska och blomstra för fullt :). Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Vilka fina blommor och lyktor ni fått och grannens tomt ser ut precis så som jag vill ha min, lagom mycket trädgård som är lättskött!!

    Hittade till din trevliga blogg genom din kommentar hos Lena :) Kommer tillbaka, nu ska jag läsa vidare!

    Kram Bella

    SvaraRadera
  4. vad tråkigt med spisen. jädra fuskare alltså. men jag hoppas det löser sig så fort som möjligt!
    ni har ett jättefint hus by the way. bra jobbat.

    ha en superhärlig onsdag.
    kram jeanette

    SvaraRadera
  5. Tack för dina gulliga kommentarer!
    Mmmm, fina blommor. DEm var du värd att behålla när du var så gullig och höll i 70-års uppvaktningen för din svärmor.
    Ha en riktigt bra helg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Googlade på Roberts Radio och hamnade i din fina blogg!

    Så vackra blommor och vilken härlig gärdesgård ni har!

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig blogg du har. Tycker verkligen att ert hus är jättefint. Vilka fina blommor ni fått på besök:)
    Veronica

    SvaraRadera