fredag 17 september 2010

Vår lilla trappa

För några veckor sen kom det hem ett reklamblad från Plantagen där det var en bild på kryssbollar och så stod det 49 kr. Inte så mycket mer. Det tyckte jag lät som ett kanonpris och bad mina föräldrar, som bor granne med en sådan affär, att köpa ett gäng och ta med. När de väl kommer hit är det SMÅ kryssbollar, inte sånna stora man ser överallt. Bra lurig reklam det där, då var det inte alls så billigt plötsligt. Men de var rätt lagom att ha på trappan.



Och visst är det snyggt med den där gula slangen och elkabeln som ligger där? Som vi aldrig blir av med. Men idag har det varit en kille här som ska räkna lite på vad det kan kosta att få i ordning framsidan med uppfart och grusgång och gräsmatta. Så kanske vi får lite fint innan vintern. Ev hinner vi inte lägga/så gräs men då får vi göra underarbetet nu och fixa gräs i vår. Så går det när man är lat och inte får ändan ur vagnen*s*.

Nu är det helg och jag har städat. På tisdag kommer det för första gången hem en städfirma och ska putsa fönster och göra fint. Känns oerhört lyxigt, vi får väl se hur länge det håller med tant RUT!
Ha en trevilg helg!!

1 kommentar:

  1. Jag hoppas också på "tant Rut",att hon ska komma hit och snygga till våra fönster. På granntomten ska de just börja gräva och spränga så jag hoppas att "tant rut" även existerar om några månader;)
    "Bollarna" blev jättefina på trappan!
    Veronica

    SvaraRadera