söndag 6 juni 2010

Det händer saker hela tiden

Varje gång man kommer till huset har det hänt saker och det är kul att upptäcka allt som är gjort sen sist. Eftersom vi fortfarande har posten dit så är vi ofta vid huset, men det är inte alltid vi går in och tittar noga. Idag när vi kom dit hade de fått dit början på den lilla verandan vid entren, den var inte där på fm i fredags när jag var där sist.



Sen har de fått dit fina plåtar runt hela huset, jag som i början av förra veckan undrade just det - hur de skulle lyckas få det snyggt men det ser bra ut.



Sen fick jag gå in i huset i fredags också när vi lyckades vara där samtidigt som hantverkarna som höll på med golvläggning.
Här står jag vid matplatsen och ser ut. På något sätt känns allt så litet där inne, svårt att tänka sig att det är 175 m2. Just nu undrar jag var vi ska få plats med vissa möbler...




Här har jag vänt mig om och ser på köksdelen från matplatsen. Spis och ugn kommer vara i hörnet. Diskmaskinen kommer vara i bänkhöjd i skåpet bredvid kyl och frys. Vi tänkte som så att vi använder diskmaskinen bra mycket oftare än vi använder ugnen, alltså ska diskmaskinen vara i bra höjd för vi fick inte in allt.



Och här står jag i köksdelen och ser mot matplatsen. Och ser ni där till vänster om bardisken, där ser man vårt fina trägolv som är som sammet att gå på. Vi måste hitta en bra matta att ha matbord och stolar på för att skydda golvet och så långa fina trasmattor att ha längs med köksbänkarna. Och så måste jag ha mårbackor i fönstren och nytt matbord och fina hyllor och och och...så mycket man vill ha!!

2 kommentarer:

  1. det ser ju jättefint ut! vad härligt när det händer saker. här står allt stilla...kanske borde hyra ut barnen i ett par veckor så vi fick nåt gjort!? ;)

    SvaraRadera
  2. Men shit va fint det blir!!!!
    /Jäger

    SvaraRadera