måndag 28 juni 2010

Jaha, nu börjar det kännas som om de inte

riktigt har koll på att huset faktiskt ska vara helt klart på onsdag!!! När vi var där i torsdags på dagen var där ingen och arbetade...och vi tyckte ändå att det är en hel del kvar. Så idag på fm ringde vi vår kontakt hos husleverantören och han sa bara att de kommer hinna färdigt, inget att oroa sig för. Vilket han sagt hela tiden. Men så var jag där nu igen på eftermiddagen. Ingen där, och vad jag kan se har inte mycket hänt. Fortfarande har rörmokaren jobb att göra, rören spretar ut ur väggen i badrummet t ex. Hallen är inte omtapetserad med rätt tapet, dock stod de i en kartong på golvet såg jag så någon har i allafall varit där med dem. Alla elkontakter och dosor är inte fixade, det saknas golvlister lite här och där, skorstenen till kaminen är inte klar...När vi kikade upp till övervåningen är där fortfarande bara gips på väggarna, ingen spackling eller tapetsering gjord. Om de nu inte varit inne i sovrummen och jobbat, det går inte att se. Sen ser hela tomten ut som hej kom och hjälp mig och en viss grovstädning ska de ändå göra av allt sitt "jox". Likaså inne, jag ska väl inte behöva städa undan deras vattenflaskor och sopor?!

Så jag lämnade ett långt meddelande på huskontaktens svarare och han pratade sedan med min man och sa att det verkade konstigt att ingen har varit där som det såg ut. Han skulle kolla upp det hela med sin försäljningschef, men hävdar dock ändå att huset kommer vara klart när det ska. Att de väl får jobba dag och natt...

Så himla jobbigt!!! Vi har bokat flytthjälp, det kommer massa leveranser av div prylar på fredag, tv-killen kommer då också...Jag menar, en sak om de flaggat för två veckor sedan om att det kommer bli klart några dagar för sent. Men de har hela tiden sagt att de håller tidsplanen, och kommer de då och sabbar det 2 dagar innan så blir man ARG! Men jag ska inte ta ut det i förskott, sån är inte jag.

Så håll nu snälla en tumme för att de på något mirakulöst sätt hinner klart...

3 kommentarer:

  1. Håller absolut en tumme för att de blir klara i tid!

    SvaraRadera
  2. Förstår din frustration! Men på något märkligt sätt så verkar det blir mer gjort med lite eld i röven, och så helt plötsligt är allt klart..!

    Hoppas det löser sig och att ni snart sitter där i ert fina hus. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Är mycket nyfiken på hur det går för er. Hann de? Vi var vid vårt hus idag och balkongen är fortfarande bara halvfärdig, men slutbesiktningen är ju kl 13 i morgon så de har ju hela förmiddagen på sig... Hoppas det gick bra för er!
    /Carin

    SvaraRadera