onsdag 16 juni 2010

Vi har köpt möbler!

Ja en soffa beställde jag för länge sedan för att vara säker på att inte behöva vänta 2 månader när vi väl flyttat in. Den skulle helt perfekt komma andra veckan i juli. Döm då om min förvåning när de ringde en månad tidigare och soffan kunde levereras när som helst. De trodde jag skulle bli glad och jag sa bara åt dem att huset inte är klart och att vi inte vill ha den tidigare. Nog om det. Vi var återigen på Mio i helgen för att kolla lite. Just matbord har varit svårt och vi hade bestämt oss för att vänta tills vi flyttat in och känt efter lite hur stort bord vi vill ha, färg och så. På Mio finns bara en matsalsgrupp som jag kan tänka mig och jag har alltid ansett att den är i dyraste laget. Men så i helgen stod den där - visningsgruppen nedsatt med 30% så vi slog till direkt. Bord och sex stolar i antikgrå med klädda dynor i rutigt tyg. Urfina och kommer passa perfekt!



Jag tycker stolen är fin! Och de är tunga och stabila. Jag som aldrig skulle göra avkall på leksandstolarna...Kring bordet kan vi sitta sex personer "som vanligt"och på varje kortsida kan vi få in två barn. Då får vi in en trebarnsfamilj på middag.



Barnen fick nya sängar. Äldsta dottern valde en sån här fast 90 cm bred. Vi måste bara mäta lite så den går in under taket.



De andra två fick sånna här och till den ena köpte vi sänglåda att ha som extrasäng under. En bit på väg i allafall, bara en miljon saker kvar. Jo mannen har köpt två golvlampor också, på Nautiska Magasinet men de fanns inte med på hemsidan så de får ni inte se nu. Men det är vita veckade skärmar och tre spretande träben.

3 kommentarer:

  1. Hej! Grattis till att ni snart flyttar in! Vi håller tummarna för att det går smidigt med slutbesiktningen, så har ni snart ert hus! Vi har ju iallafall fått skalet idag, riktigt kul! /Lars

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentar hos oss. Vi ligger ju helt i fas med er och flyttar väl in samtidigt om allt går som det ska.
    /Carin

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag undrar var du köpt barnsängen med lådan under? Är den gjord för att vara en extrasäng?
    /Kristina

    SvaraRadera