tisdag 22 juni 2010

Från koja till slott

Ja så kommer det förhoppningsvis kännas när vi lämnar den lilla stuga vi bott i under de 3 måander som nya huset byggts Stugan börjar kännas på tok för trång och det är saker precis överallt. Vi går på varandra och 8-åringen som går upp i ottan väcker hela familjen varje dag...Huset ligger nära ett våtmarksområde och det är MYGG överallt hela tiden och solen försvinner från huset redan tidigt på kvällen, vilket gör myggorna än mer ihärdiga. Bara under den korta tid det tagit att skriva detta har jag slagit ihjäl fyra st här inne.



Vi har inte börjat packa än här i lillhuset, men det går nog rätt fort när vi väl sätter fart. Även om det ibland känns som att vi bott här i evigheter, så har det ändå gått oerhört fort. När vi flyttade var det fortfarande massor av snö ute och nu är det full sommar.
Här ser ni vår övervåning där kök, matplats och vardagsrum samsas med tvättstugan...Jag måste ändå säga att det fungerat okej och vi är tacksamma mot familjen som låtit oss hyra detta men nu vill vi HEM.



Annars så har jag köpt lite småsaker till huset. En jättesöt låda i trä med handtag att ha knivar och gafflar i, t ex när man ska duka ute. Sen har jag köpt två så skomakarfönsterlampor att ha i de två fönstren över bänkarna i köket. Jag har hittat små somriga gardinkappor på Hemtex att ha där också. En mörkblå bomullsmatta på 2 x 3 meter har inhandlats på Bruka, tanken var att ha den under matbordet men den är lite för tunn och kommer bara knöla sig när man drar in och ut stolar så den får kanske vara i allrummet uppe som också behöver ny matta. Jag lovar ta lite bilder någon dag och lägga in sakerna vi köper. Jag lyckades även hitta fina skålhandtag och matchande knoppar äntligen. I en butik som hade 15 av varje på lager dessutom. Så nu tänkte jag försöka få snickarnissarna i huset att sätta upp dem åt oss.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du får flytta in redan nästa helg! För vår del blir det inflyttning i februari. Så nästa vcår får jag möta på den altanen, det ser jag fram emot!
    Hälsningar Jennie

    SvaraRadera