söndag 30 maj 2010

Den vackraste tiden är nu

Och det grämer mig lite att vi inte får bo på vår tomt just nu när det är så fint. Idag åkte vi dit och köpte med oss fika och satt längst ner på tomten under björkarna där det är orört och fikade Mors-dag fika på våra gamla utemöbler. Barnen plockade midsommarblomster och smörblommor som vi satte i en bukett på trappen till huset. Lite fint kan det väl vara även om vi inte är där. Vi köpte även en liten kompis till rododendronbusken som vi planterade, dock visade det sig att det var väldigt grund jord där så vi hällde ut all jord ur säcken och planterade liksom ovanpå. Får väl se om den överlever...

Vi kikade in lite och såg att de reglat upp för väggar på övervåningen. Någon trappa finns inte än och jag antar att det är lättast att tapetsera om hallen innan den monteras dit. De får klättra på en stege så länge. Köket var lite avtäckt och det såg fint ut. Till och med laminatbänkarna såg finare ut än jag vågat hoppas.
Annars kändes det lite jobbigt idag. Så mycket skräp överallt och jag hoppas verkligen att de grovstädar tomten innan de anser sig klara. Och så mycket arbete med tomten även om det kunde varit mycket värre. Och jag kom på att vi borde passa på att montera en markis på övervåningen nu när byggställningen står där.
Åh vad jag bara vill att allt vore färdigt nu. Gräsmattorna gröna, gångarna grusade, altanen på plats och massa fina blommor. I augusti har vi grejer på gång så då måste vi ha altanen klar i allafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar