måndag 17 maj 2010

Äntligen!!!

Ja äntligen får jag skriva det jag velat göra länge nu - huset är på gång!! Jag har tagit massor med bilder med riktiga kameran idag, men de får komma senare för jag kan inte föra över dem till datorn...Tog några med mobilen när vi åkte tillbaka dit på kvällen. På första bilden syns hörnet där vår matplats är. Se vad fint kvällssolen kommer lysa på oss där sen...längre bort syns dörrarna till vardagsrummet.
Och här syns huset från infarten och se - mitt äppelträd syns till höger så det klarade sig även undan den väldigt stora kranbil som stått där idag. Huset är urfint i färgen, känns verkligen som vi valde rätt med matt "faluröd" fast inte falu rödfärg med ljust grå snickerier och så vita fönster och dörrar.
De startade strax efter lunch idag och nedervåningen kom i tre sektioner som lyftes på plats med kranbilen. I morgon kommer en mindre bil och så byggs övervåningen på och i slutet av veckan är "skalet" färdigt. Fast på första våningen är mycket klart redan, köksskåpen på plats, likaså tapeter och trådbackar i tvättstugan. MEN. Ett ganska stort MEN faktiskt. När de lyfte på mellansektionen med hallen ser jag en tapet jag aldrig någonsin sett förut...istället för min lite gammeldags Sandbergstapet sitter där en mer modern silvergrå medaljongtapet som jag aldrig sett förut! Åkte hem och tittade på våra papper och enligt dem har de tagit fel tapet för de artikelnummer vi uppgett ska stämma enligt Sandbergs hemsida. Ska bli intressant att se vad det blir av det, jag vill inte ha Mio-katalog i hallen.

2 kommentarer:

  1. åååå, va spännande!! det går ju fort nu ju! hoppas det löser sig med tapeten...de får väl tapetsera om?!
    /gräddnos

    SvaraRadera
  2. Japp, de kommer tapetsera om. De har vänt på två siffror i artikelnumret./A

    SvaraRadera