söndag 23 januari 2011

Maken har köpt pallar

I höstas köpte vi två höga pallar i trä att ha vid barbänken i köket. De var i trä och tyvärr totalt värdelösa för de ramlade isär hela tiden, även efter att vår snickarkompis varit framme med superlim och tvingar efter konstens alla regler. Det blev reklammation på dem tyvärr, för jag gillade dem. Då råkade jag visa maken en bild på en Tolix pall och han blev frälst. Själv är jag osäker på om de passar in här, men jag har inte hittat några andra bra alternativ och han kan väl få bestämma något han med;-).

Vi har faktiskt bestämt tillsammans, men jag får nog erkänna att jag är den som styr mest vad som ska in i huset.

Hur som helst så var dessa pallar inte helt lätta att få tag på visade det sig. Fyra månaders leveranstid i första affären. Sen hade maken tur, av en slump hittade han dem i en affär i stan, Posh living, och där kommer de redan i februari. Återstår att se om jag gillar dem. Priset gillade jag i varje fall inte.

Ha en härlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Vilken snygg pall :). Hos oss är det också mest jag som bestämmer, fast om det är något som mannen ogillar så försöker vi förstås kompromissa. Det bästa är ju om man hittar något som man på något sätt får mannen att tro att det var han som villa ha det, en kvinnas list ;).
    Hoppas vi får se bilder av pallarna i köket sedan när de anlänt!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där:)
    Grymt fräcka pallar. Och inte lär de falla isär heller.
    Går det bra med ponnyn?
    Ha en fin helg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera