onsdag 12 januari 2011

Inspiration från Ellos faktiskt...

Man kan hitta mycket spännande när man surfar runt på nätet. Idag satt jag på Ellos hemsida och spanade på möbler och hittade faktiskt en hel del fina saker. Till ett bra pris. Skåpet här skulle t ex passa rätt bra bredvid vår fåtölj Goslar från Artwood....som står här och saknar en plats att lägga boken på och en golvlampa...

Sen funderade jag lite på sommaren och alla skor vi fem personer har. Jag tycker hallen är lite svårmöblerad och vi har vår gamla kökssoffa där i brist på bättre plats. Det gör att skohylla inte får plats riktigt, men under trappan kanske? Jag tycker den här vita var rätt snygg.Det här skrivbordet har jag haft span på länge. Men jag vet inte riktigt var jag ska ha det, ett bibliotek hade passat bra nu men det planerade vi bort. Det har dessutom inte särskilt mycket förvaring och jag vill gärna att möbler har en förvaringsfunktion om de ska uppta plats i vårt hus. Fast när jag tänker efter skulle det vara fint i hallen, där vi nu har en byrå. Men den kan vi inte slänga för det är en gammal kär ärvd byrå. Hm. Vi får bygga större hus!!!
Och den här fotpallen tycker jag var lite cool. Finns i beige, grå och lila tror jag det var, kostar runt en femhundring. Bra att ha som extra sittplats vid soffan.
Och så en lampa. Jag var på Ikea och spanade på en golvlampa där (tror jag visat den förr, i bordsmodell) men jag tyckte inte golvmodellen var så rolig tyvärr. Men den här är ganska fin. Är dock lite tveksam till att den är blank, jag hade velat ha den matt...och de lampor i liknande modell jag sett på "dyra gatan" kostar flera tusingar. Den här kostar 7-800 kr och med Ellos alla reklamerbjudanden får man den lätt för halva priset skulle jag tro.
Ja det var allt från mig idag. Är ledig och har yngsta barnet hemma, vi ska bege oss ut på jakt efter vanliga vita djupa tallrikar, utan mönster och krusiduller.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Visst är dom läckra.
    Fick tips om Louise interiör. Där har dom. Har beställt en i strl XL.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja Ellos är bra på rabatter, så därifrån får man ganska förmångligt, både tyg och annat! :)

    Åppå Källbackan

    SvaraRadera
  3. Vad fina saker du hittat! Vi har likande problem, jag gratisshoppade på en släktings vind och där fanns hur mycket snygga byråer och bord och stolar som helst, men var skulle man ha dem? Man vill ju inte ha för mycket saker heller så det ser trångt och rörigt ut :/. I-landsproblem kanske ;).
    Kram/Annie

    SvaraRadera