torsdag 3 februari 2011

Badrum på G nu äntligen

Idag har rörmokaren varit här och dragit rör i väggarna, i morgon kommer snickaren och fixar några reglar, sen el-nisse...Ni vet - plötsligt händer det! Så vi var snabbt tvungna att välja massa saker så röris visste var han skulle sätta sakerna. Vi visste ungefär vad vi ville ha, men nu har vi "bokat"! Badkaret nedan blir det:


Med den här fina blandaren från Damixa. Den har skållningsskyddet som jag tycker är ett måste när man har barn, tipset fick jag på Skogslundens fina blogg.
Sen blev jag kär i takdusch efter att ha bott på ett superlyxigt hotell i London så det får bli den här som matchar övriga val, också den från Damixa.
På handfatet hamnar denna kran. Ville egentligen ha en sådan engreppsblandare, men de passar inte in alls så nu får det bli så här.
Och det här skåpet från S. Hilmersson är så fint...men kostar bra mycket mer än det liknande på IKEA. Och eftersom jag gillar det från Ikea så får det faktiskt bli det denna gång.

Sen blir det ett vanligt enkelt duschhörn också, med raka väggar. Åh - jag vill att det ska vara klart nu!!!!

5 kommentarer:

  1. Åh, vilket fint badrum ni kommer att få! Härligt när det är så nära färdigt, ser framemot foton från när det är klart :). Jag har också badkar i dagens inlägg. Skulle jag ha enväldig rösträtt hos oss skulle jag välja precis detsamma som du, men eftersom vi är två som har en talan så fick jag ge mig denna gång ;).
    Ha en skön helg!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Hej. Hittade precis hit. Så fint nu har och kommer att få:) underbart fint badrum, och jag älskar tolix stolarna. Ha en underbar helg. Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Så fint det kommer bli! När man får vänta lite känns det extra bra när det väl är klart. Jag skulle också längta efter att ta det första badet i det fina badkaret:)
    Trevlig helg!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  4. Åååå vilka fina saker! Det kommer att bli så bra! Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  5. Kommer bli kanonfint!!! Inte så konstigt att jag tycker iof eftersom vi har så lik smak:)
    När det gäller blandaren måste jag göra ett tillägg: en kompis som har den tycker inte att den har fungerat så bra, den har gått sönder ett par gånger. Men när vi frågade i vvs-affären om de har flera sådana klagomål på den, så sa de att de inte känner igen det alls. Så det kan ju ha varit ett måndagsex de fick. Vi valde att ta Moras liknande blandare i alla fall, men som sagt, jag tror inte att det här var ett generellt problem. Men ville nämna det i alla fall. Den är grymt snygg!
    Ska bli kul att se ert badrum växa fram!
    Och tack för länkningen:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera