tisdag 15 februari 2011

Kom med posten igår...

Den här fina plånboken beställde jag från England förra veckan och igår dök den upp! Jag tycker den är ursöt och perfekt till våren. Många fack för kort också, den har allt jag vill att en plånbok ska ha! Enda frågetecknet är att jag beställde två, en tänkte jag ge bort till en kamrat...får ta och luska i det för jag tror jag betalat två. Och jag vet vad jag ska leta upp nästa gång i London - en Cath Kidstonbutik!

Har hittat några få webshopar från Sverige som säljer dessa, men om någon har tips på fler så berätta gärna...

Apropå badrummet så var jag på Ikea igår för att inhandla handfatet, Höllviken...men det är för djupt! Vår vägg där är så smal att det kommer sticka ut för långt*suck*. Jag som verkligen var glad för att jag bestämt mig där och att det inte kostade massor. Nu blev det till att åka till Bauhaus och där hittade jag en möbel från Noro, Noro Fix heter den. Finns i deras katalog men går ej att ta fram på nätet av någon outgrundlig anledning. Överkomlig i pris, liknande lucka och väldigt smalt...Det fina skåpet från S. Hilmersson hade också gått in precis, men 13000 för bara handfat/skåp känns löjligt mycket. Idag kommer snickaren och gör det sista, sen är det dags för plattsättaren att komma. Blir lite bilder framöver men isolering och skivor är inte sååå spännande.

5 kommentarer:

  1. Jag brukar inte gilla ros-mönster... men nu plötsligt är både greengate och cath kidston favoriter!! :o
    Kan du tipsa om var du hittat dem? Jag är nästan i akut behov av en ny plånbok om jag inte vill tappa mina betalkort :)

    SvaraRadera
  2. Ser att du är redo för vårshopping:)
    Det är verkligen inte lätt att hitta badrummsmöbler. Hoppas ni hittar något passande.
    Ha en fortsatt trevlig dag!
    kram Veronica

    SvaraRadera
  3. Först: Åh, vilken fin kudde du fick av maken! Och i din fina fåtölj...
    Cath Kidson-grejor säljer http://www.countrystyle.se/
    Vår Höllviken sticker också ut för mycket, men vi struntade i det... Hann/orkade inte leta nytt.Skulle jag leta kommod igen skulle jag kika in på http://www.qvesarum.se/1/1.0.1.0/92/1/?item=prod_prod-s1/1650
    Halva priset (7500 kr)jämfört med dyringarna, men fortfarande väldigt mycket mer än Höllviken.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken urcharmig och söt börs! Helt i min smak!

    SvaraRadera
  5. Roligt att du gillade köket!
    Hur gick det med den försvunna plånboken?
    Kram Jennie

    SvaraRadera