söndag 18 juli 2010

Ny mobil och suddiga bilder...

Ja, jag använder en ny mobil och maken säger att det är MYCKET bättre kamera än i den förra. Men jag försökte ta bilder och de blev rätt usla allihop. Avskyr att byta mobil och behöva lära mig massa nytt, likadant med alla tv-apparater och digitalboxar och miljoner fjärrkontroller, tur man har barn som kan det bättre.

Vi har varit en vecka ute med båt, bl a i yttersta skärgården och det har varit fantastiskt vackert! 23 grader i vattnet ute vid Stora Nassa är inte illa, har inte badat så mycket i Sverige på många år. Hemma på tomten har de lyckats plocka ner byggställningen i allafall, alltid något. Men nu ligger den istället mitt framför huset, bland all annan bråte och det återstår att se om någon kommer och plockar bort den i veckan. Antagligen måste vi ringa och tjata.

Har fixat lite inne, byggt garderober och packat upp kläder och ordnat i barnens rum - vad mycket saker!!! Fortfarande har jag ingenstans att ha böcker, vet inte vad vi ska göra av dem. Någon platsbyggd bokhylla lär det nog inte bli på ett tag, pengarna går till annat just nu. Fina mattor till köket har jag köpt i allafall, med dalahästar på. Finns i massor av färger och är verkligen urfina! Jag skulle kunna ha sådana överallt i huset känns det som:-).



Långt innan huset var klart köpte jag dessa små skomakarlampor att ha i köksfönstren vid bänkarna, och de passar perfekt.



Och här har vi vår ena soffhörna, detta är den nya soffan och den står i vardagsrummet nere. Soffbord kommer, har inte hittat något bra. Jag letar efter ett i mörkt trä, och jag vill ha trä - inte nån faner eller mdf-board eller vad det nu heter. Riktigt trä ska det vara. Och inte så stort, gärna med någon hylla eller låda under. Just nu har vi bara en Fatboy-puff att ha fötterna på.



I morgon ska vi ringa och få containern bortkörd, och sedan ska de få ställa hit en ny. Därefter kommer vi själva börja grovrstäda på tomten samt riva ett urgammalt utedass vi har på tomten som håller på att rasa ihop. Där ska vi ha en ny bod sedan. Annars ska väl ungarna och maken ut med lillbåten lite, själv jobbar jag nu i två veckor innan jag är ledig ett tag igen.
Hoppas ni alla har en härlig sommar!

1 kommentar: