onsdag 7 juli 2010

Hurra för insidan, bu för utsidan...

Här är väl den bästa saken på utsidan som det ser ut nu, vår lilla hörna på verandan. Dock är utsikten inte den finaste just nu för man ser skräp mest överallt.



Men jag visar lite innebilder först - här är hallen där vår gamla kökssoffa har hamnat. Den sväljer mycket under locket så kanske får den stå kvar. Jag tycker annars hallen är svår att möblera, det är dörrar, fönster, trappa - inte många väggar förutom denna. Där jag inte vill ha garderober för det är trååååkigt.



Sen har vi vardagsrummet här - rummet som jag tyckte kändes så litet när vi var här medan de byggde. Nu är det jättestort och vi vet inte hur vi ska möblera ena halvan som är rätt tom nu. Som ni ser på andra bilden här nedanför har vi bara ett skåp och ett gammalt bord där just nu, som inte ska stå där sen. På bilden här ser ni lampan som min man har handlat på eget bevåg, den är rätt fin och passar bra i rummet.






Det är väldigt kul att få bo i ett nytt fint hus. Men samtidigt kan man inte direkt flytta in och slappna av. Det är tusen saker som ska fixas, inne- men framför allt ute. Nu när insidan är så fin vill man att det ska vara lika fint där, på en gång! Och insidan tycker jag är rolig, det där med fixa trädgård är däremot mest ett nödvändigt ont som jag bara vill kunna trolla färdigt.
Jag menar - hur kul ser det här ut?



Eller det här? Den ska jag skicka iväg och få hit en tom så vi kan riva ett gammalt uthus vi har på tomten.



Ja här är diverse jox som står bara. Elskåpet lär väl få hänga där ett tag för vad jag förstått på andra bloggar kan man få vänta länge på att få elen indragen, det sista alltså. Som tur är har vi inte "bygg-taxa" på elen utan vårt gamla vanliga elabonnemang så det är inte dyrare på något vis att få elen så här.



Och takpannor i massor finns det kvar. Tillsammans med brädor. Visst vill vi väl ha några takpannor kvar, men inte väldigt många (alla syns inte på bilden). De är dessutom tunga och inte helt lätta att flytta åt sidan direkt.



Den här ställningen har vi på baksidan av huset. Och hur lätt är det att bygga terass där när den står där? Nä...just det. Lite trist att det känns som att allt bara stannade av så fort huset vart besiktat.



Jag vill ha mina grusgångar, min altan, mina gräsmattor och jasminbuskar klara NU!

2 kommentarer:

  1. Det låter härligt med ett så stort vardagsrum. Vi ska ju ha ett uterum utanför vårt vardagsrum vilket kanske får det att bli lite större. Nu är dock det bygget försenat några veckor.
    /Carin

    SvaraRadera
  2. Titta inte på utsidan, det är mitt råd... och höj blicken och titta bortom skräpet... så gör jag...

    SvaraRadera