fredag 9 juli 2010

Lite av varje

Jag bara älskar pelargoner och allra mest stora ljusrosa mårbackor. De här praktexemplaren fanns i vår lanthandel här - eller det är en Vi och Järnia i kombination - och de kostade bara 49 kr. Då kan man förköpa sig vill jag lova.



Hittade även två fina dynor att ha på stolarna på verandan, kommer från Gripsholm.



Här är gräsmattan som de inte rört under bygget. Det har växt väldigt mycket så idag har jag och pappa tagit lien och kapat av det värsta. Jag har aldrig använt lie förr men det var ganska roligt. Fast att som förr i tiden kapa hela åkrar på det viset kan inte varit någon höjdare...Vi kommer inte klippa ner det mer förrän det regnat.



Den här är jag väldans nöjd med, min upphöjda diskmaskin! Har tallrikar och glas i lådor och skåp precis bredvid och på ett huj har man packat ur den utan att behöva böja sig och bära tunga saker över halva köket. Den har dessutom lampa inuti och är så tyst så jag måste lägga örat till för att höra att den är i gång.



Ute kan man alltid sitta! Här har vi dukat fram långbordet i gruset. Lite ojämt underlag men det GÅR!



Har ett par killar som kan starta altanbygge när som helst, bara vi får bort den himlans byggställningen på baksidan.

2 kommentarer:

  1. Vi har precis kopplat in våran diskmaskin och vi har den med upphöjt. Hur skönt om helst och så tyst den är!! Tur att den har en röd lampa som lyser när den är på.

    SvaraRadera
  2. Charmigt med lie-slagningen av gräset!
    Och det ser väldigt smart ut med diskmaskinen. Hm, vi som precis planerat vårt kök, det har vi missat. Men sådär är det hela tiden: man vill bygga det perfekta huset nu när man får chans att påverka från början. Perfekt blir det ju aldrig, men väldigt bra ändå!
    Kram Jennie

    SvaraRadera