onsdag 3 november 2010

England

Jag och maken var i London förra helgen tillsammans med äldsta dottern och som vanligt gav england mersmak. Jag blir så sugen på att ha ett eget gods någonstans i "Midsomer-land" med hästar, tweedkavaj och oljerock...hela konceptet med country style liksom. Vi bodde dock på ett franskt fint hotell och den här UR-coola tapeten mötte oss i rummets stora hall. Visst är den fin? Och helt oväntad på ett sånt hotell kände jag. De hade även inrett ett fint badrum i gammal stil med svartvit rutigt golv, svart bröstpanel och en duschhörna med riktig takdusch, det var som att få ett vattenfall över sig. Så självklart ska vi ha takdusch i badrummet uppe nu, dock inte med riktigt samma kapacitet tror jag...



I mitt engelska hem ska jag självklart ha ett bibliotek, med mörka platsbyggda bokhyllor, skrivbord och så en sån här soffa:



Och en öppen spis som sprakar icke att förglömma i höstrusket. Förresten är vår kamin nu godkänd så vi kan elda!

4 kommentarer:

  1. Vilken läcker tapet! En sådan skulle man ha någonstans:)

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Det låter jättelyxigt! Både hotellet och ditt engelska gods :).
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Mmmm, ett engelskt gods med hästar och hela kittet - det vore något!
    Skönt att kaminen är klar att eldas. Särskilt nu när det strular med värmen.
    Vilket härligt inlägg med hästarna. Jag älskar gunghästen i metall. Blev väldigt nyfiken på eran ponny också. Hoppas bilder och mer info kommer:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Åå jag bara ÄLSKAR Mr Chesterfield... Come to mama! Hade det inte varit ljuvligt med en sån i klädkammaren? Så kunde man slänga sig i den när provningarna blir för tröttsamma??!! Hihi. Med ett glas skumpa så klart.. Eller så kan man bjuda in gubben och locka med en whisky och lite klädbyte. Japp.

    SvaraRadera