fredag 19 november 2010

Adventshäst och andra julköp

Ja som jag tidigare nämnt så gillar jag hästar. Den här ljusstaken kan man köpa på Svensk Hemslöjd på Sveavägen i Stockholm och jag tycker den är så ful att den blir cool. Finns i många olika färger, alla handgjorda och med lite olika karaktär. Jag ska försöka gå förbi där i morgon och införskaffa en till advent, pris kring 350 kr så den är överkomlig.

När jag ändå är på Sveavägen ska jag gå till Newport och provsitta den här fåtöljen. Den där englandsinspirationen hänger kvar, och den här skulle passa bra i vår blivande läshörna. Fåtöljen är desto dyrare, har hittat en nästan exakt likadan som är några tusenlappar billigare, frågan är om den är lika skön....det återstår att se efter provsittningen.


Sen så har jag köpt mig två stycken elljusstakar på Åhléns, antagligen kommer de hamna i några av fönstren vid matplatsen, jag har inte provat än.

Två julmattor till köket har jag också hittat, på Rusta minsann, efter att först ha sett dem i Lantliv tror jag det var. 199 kr st!
På Rusta kan man hitta mycket roligt utan att bli ruinerad. Den här ljusslingan ska tjejerna få i julklapp, den är ursöt.
När jag tittar på de här sakerna inser jag att vårt hem måste vara en blandning av massor av olika stilar. Fulcoola trähästar, new england-fåtöljer och så lite lantstil på det tillsammans med kitchiga (stavning på det?!) ljusslingor*s*. Det är väl det som kallas personlig still....

Ha en trevlig helg!!!

3 kommentarer:

  1. Så mycket fint du har hittat! Det är klart man kan blanda olika stilar i ett helt hus, det handlar ju ändå om olika rum! Så länge man inte blandar en massa olika färger i samma rum så tycker jag det mesta är okej!
    Ljusstaken från åhlens är jättefin och mattorna från rusta...sådana vill jag oxå ha!!! Roligt att bo i finland utan vare sig åhlens eller rusta...:(.
    Ha en skön söndag :)!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Visst finns det så mycket fina julsaker att köpa. Jag fick försöka tänka ut vad jag skulle ha var så "rätt saker" blev inhandlade och inte bara allt annat:)
    Adventshästen gillar jag skarpt!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. Elljustaken var jättefin.
    Hoppas att du får en bra Lördag!
    Kram Anette

    SvaraRadera