onsdag 17 november 2010

Kan man få lite tips och råd tro?

Eftersom jag vet att så många av er som kikar in här i bland har så goda idéer och fina hus i min smak, så tänkte jag be er om lite tips så här inför jul. I gamla huset hade man sina julsaker och det var bara att packa fram. Nu är det ett helt nytt hus som ska ha julljus och annat och jag har lite beslutsångest...Tyvärr är bilderna usla för den kamera jag använde ville inte ta bättre bilder, men ni får i allafall en hum om hur det ser ut.
Första bilden visar matplatsen där jag inte har några gardiner. Det är så många fönster och jag velar om jag ska engagera mig i att hänga upp stjärnor - men i hur många fönster? Blir en himla massa om det ska vara i alla...eller om jag ska leta efter några snygga lite högre elljusstakar eftersom fönstren är så höga? Eller ska jag göra något helt annat?



Nästa bild är fönstret över diskhon, och det finns ett liknande över bänken också. Där hänger bara dessa små skomakarlampor. Hit har jag köpt stjärnor, vita med lite rött mönster på. Men blir det trist utan någon liten gardin? Sladdarna till stjärnorna är ju rätt trista att se på. Jag känner att ju mer jag kollar i affärer, desto mer förvirrad blir jag.

Hur har ni tänkt i era nya hus? Att ta det som det kommer, eller har ni en "pynt-plan"? Jag blir så trött på mig själv som är så velig och aldrig kan bestämma mig...

1 kommentar:

  1. Hej! Ja du, det var lite knepigt... åtminstone i de små fönstren skulle jag föreslå stjärnorna och så någon diskret liten gardin med mycket vitt och lite rött. De stora fönstren är sååå fina som de är, men lite svårt att veta hur man ska placera stjärnor.. Jag skulle antagligen hänga upp två vita stjärnor, i de två fönstren som är till vänster i bild. Oberoende om du väljer stjärnor eller stakar så tycker jag att det är finast att koncentrera dem i fönster nära varann!
    Själv planerar jag redan nästa års julbelysning och syr julgardiner som ska passa i huset :). En fördel med att bygga själv (och att det tar ganska länge) är att man hinner fundera på småsaker och ändra om på elritningar osv för att få det att passa :).

    Ha en härlig onsdag
    Kram/Annie

    SvaraRadera