tisdag 5 oktober 2010

Barnrum

Hittade några bilder jag tror jag ej lagt ut tidigare, så ni får se dem nu. Den första är tapeten från Sandbergs som 8-åringen valde till sitt rum. Jag tycker den är otroligt fin. Nu har vi den bara på en vägg, resten är vitt för vi kände att rummen skulle bli för "plottriga" med tapeter på alla väggar och det här blev alldeles lagom.



Den andra tapeten valde 5-åringen. I affären tyckte jag den såg ut att vara lite "too much" men väl uppe på en vägg så tycker jag den är rätt söt. Den kommer från InTrade tror jag det hette.



Det finns små söta fönster i alla sovrum och i vårt rum satte vi upp en trist rullgardin av bara farten när vi flyttade in. Men till ungarnas rum ville jag göra något finare. Så jag beställde mörkläggningstyg och ett vanligt bomullstyg från www.textilonnet.se och sydde ihop och satte öljetter i hörnen uppe och så var de bara att hänga upp. Dagtid krokas de av och hängs på ena kroken, blir som en liten gardin.



Äldsta tjejen har en ljusblå fondvägg med små små snirkliga blomgirlanger på. Resten av rummet är vitt kan man säga, vit säng, vitt byrå, vitt skrivbord, vit stol, vit ryamatta och hon vill ha - ja precis - vita gardiner!

Angående badrummet har vi inte hört så mycket mer än att det ska vara färdigt att börja kakla när man flyttar in i huset. Det råder för tillfället lite delade meningar om exakt hur det ska göras, någon hävdar att dubbla gipsskivor räcker medan någon annan säger att det gör det inte när reglarna är 60 cc. Det lär dra ut på tiden känns det som. Och även om det skulle räcka så har de inte kottlat - jag vet inte om det stavas så - så delar måste ändå rivas...

4 kommentarer:

  1. Vilka snygga tapeter!
    Smart med mörkläggningstyg till småfönstrena. Vi har också massa små fönster i olika form som jag inte riktigt har vetat vad vi ska göra med när det gäller gardiner/rullgardiner.
    Hoppas det ordnar sig med badrummet. Det finns inget värre än ovissheten.

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Jättefina tapeter! Vår dotter är bara två år än, så jag får den stora äran att välja tapeter till hennes rum (och alla andra rum också för den delen) ;). Så hon kommer att få en vit tapet med rosa stjärnor på från Boråstapeter, men bara som fondvägg, för precis som du säger, med mönster på alla väggar blir det nog lite oroligt intryck, speciellt som det också brukar finna sen hel del småprylar utspridda i barnrum ;).

    Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte alls tapet nr 2 blev too much, den är helt ljuvlig! En av de finaste barntapeter jag har sett. Attans att jag inte får välja till något av mina barn längre.
    Fina mörkläggningslösningar också!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Smart mörkläggningslösning! Jobbigt med badrummet. Det värsta är att det suger energi ur en...
    /Carin

    SvaraRadera