lördag 16 oktober 2010

Kalas och lite annat

Idag har vi födelsedag här och kalas förståss! Ungarna har själva dukat och gjort kalasfint här, och de har även planerat lekar, skattjakt, frågesport och allt som hör kalas till. Vi hade tänkt ta hem lillponnyn men det blev ett för stort projekt till slut.



I förmiddags var vi i centrum och sprang på de här vita höga pallarna på Village, så de köpte vi på en gång och drog hem. Vi har varit lite tveksamma till stolar med ryggstöd och så vid bardelen i köket så de här är perfekta, bara att ställa in under den överskjutande bänken.



Sen har jag planterat buskar också. Grävt en massa, fyllt med torv och bra jord och fått ner två rhododendron än så länge. Innan vintern tänkte jag försöka få ner lite lökar, de står bara och väntar i tvättstugan så jag har inget att skylla på. Sen till våren ska det grävas mer och planteras mer, men jag vet inte riktigt vad än....

2 kommentarer:

  1. Japp, det är onekligen så att det du gillar, det gillar jag, och vice versa:) Det gör ju det väldigt roligt och inspirerande att följa din blogg!
    Fin dukning till kalaset och fina pallar!
    Trevlig helg! Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Så fint dukar, det ser så ljust ut i rummet också. Jättefina pallar, man kan hitta mycket på Village. Visst är det kul att plantera och på hösten kan man ju få bra rabatt ibland när det vill bli av med sakerna till vintern.
    /Carin

    SvaraRadera