torsdag 16 juni 2011

Ny rabatt (och så lite gräsbilder)

Sakta går det framåt. Här är en liten rabatt jag fixade i helgen. Har planterat bondpion, höstflox och så nån liten blå sak som kan heta karpaterklocka. Sen grävde jag ner en timjan jag hade inne och ev tänkte jag sätta dit en klematis som ska få en spalje fäst i berget...vi får se hur det går men jag VILL ha en Nelly Moser (tror jag den heter) för den är så fin men tyvärr har jag inget naturligt bra ställe för klätterväxter.

Här är vår gräsmatta där den är som tätast...nyklippt idag 4,5 veckor efter sådd. Grannarna är mäkta imponerade av hur fort det ändå växer upp. Jag klippte den i helgen och på 4 dagar har den växt säkert 5 cm till. Blir till att ägna resten av sommaren åt gräsklippning känns det som.
Här är ena sidan lite mer på håll och då syns lite fläckar där jag sått i lite nya frön. På sydsidan av huset har det dock inte växt såhär bra så där har jag nästan fått börja om. Vet inte om jag kanske behöver vattna ÄNNU mer där för att det ska ta sig, det är sol där hela dagen. Eller så går vi mot en lite regnigare period nu så kanske det löser sig av sig själv.
Längs kanterna mot gruset ska det läggas en stenkant. Vilket år som helst;-).

1 kommentar:

  1. Så fint det ser ut!!! Gräsbesatt som jag är är detta ett inlägg helt i min smak:) Jag gödslade häromdagen och då fick jag lära mig vikten av att fördela det ordentligt. Gräset har nämligen blivit helt randigt:) Mörkgrönt där jag gick med gödselspridaren och ljusgränt i de slingor jag missade. Haha, det ser helt skumt ut. Men jag ska bara ta och gödsla de ljusa partierna nu, så jämnar det nog ut sig.
    Kram från Gräsgalningen

    SvaraRadera