onsdag 8 juni 2011

Den blommar!

När vi byggde huset flyttade vi en stor rhododendronbuske som nu faktiskt blommar! Den är inte riktigt sådär "rund" och grön och fin som den var innan, den blev lite skadad av att bli uppgrävd, men den kanske tar sig. Det man ser här är den snyggare sidan...
Och här blommar det nedanför trappen....grejen är bara att jag i höstas trodde att jag köpte buskar med samma lila blommor som busken ovan har. Den här knallrosaröda färgen är inte helt snygg till vårt röda hus (färgen är inte riktigt rätt på bilden) men det får väl vara så.
Och gräset. Ja det växer. Fortfarande fläckvis men det är faktiskt dags att klippa det nu. Hoppas att det sprider sig lite sen.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Så härligt att ha lite blommor på tomten redan!
    Är gräset klart att klippas, jag blir grön av avund!:)Hur högt är det då? Kankse kan vi klippa vårt också. Det varierar mellan 3-8 cm ungefär. Jag har gödslat det, så jag tycker allt att det borde vara lite högre...
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Ursäkta att jag tjatar om gräset, men jag är lite smått besatt:) Men jag måste bara fråga hur många centimeter det var när du klippte det? Tror jag ska smyga fram vår klippare till helgen:)
    Kram

    SvaraRadera