tisdag 28 juni 2011

Det är så härligt

att bo i en skärgårdskommun med massor av fina badställen helt nära. I dag kom vi till stranden redan vid 10-tiden för städerskan huserade hemma. Då låg hela fjärden som en spegel och stranden var inte direkt fullbelagd.

17 grader i vattnet är väl i kallaste laget för mig men jag tog ett dopp! Och har även lyckats få värmeutslag trots bad, lite skugga och solkräm...Nu sitter jag hemma på verandan igen och önskar lite grann att vi byggt en mycket större veranda på skuggsidan av huset:-). En sån "porch" som flera av "mina" bloggare har byggt....på solsidan går inte att vara en sån här dag. Funderar på att i detta nu ringa markisfirman!
Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Ha, kan tydligen kommentera från mobilen iaf :-)

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med om att bo i en skärgårdskommun har sina fördelar. Om du har vägarna förbi mina trakter så hör av dig så kan jag guida dig på vägen.....ha det så bra i sommar...Magnus

    SvaraRadera
  3. Bra att det funkar från mobilen:)
    Härlig stranden ser ut! Vi bor nära många små sjöar och det är ljuvligt att leta upp sina "egna" badställen. Var iväg vid ett sådant häromdagen och där kunde lilla Disa ta sitt livs första simtur:)
    Värmebekymmer känns idag långt borta, men jag hoppas de återkommer:)
    Stora kramar Jennie

    SvaraRadera