tisdag 14 december 2010

Mera pyssel



Det här med julblommor är roligt. Och enkelt. Lite mossa, lite pynt och en hyacint i en fin låda så är det klart! Nu blommer de i vitt och rosa, så fint så. Och hyacintdoft är verkligen något som hör till jul.

På Hemtex hittade jag för ett par veckor sedan en enkel osmyckad ljuskrona att hänga i taket. Till den köpte jag lite buxbom och klädde, samt hängde lite vita och röda trähjärtan i och så här blev resultatet. Nu vet jag bara inte var jag ska hänga den...



Här är en bild tagen underifrån...



Jag och yngsta dottern är lediga idag. Kanske kokar vi lite knäck eller något annat julgodis. Ute ser det ut att bli en fin men kall dag. Ha det så gott.

2 kommentarer:

  1. Vilket vackert arrangemang du gjort av hyacinterna. Ljuskronan är också fin. Bra med enkla ljuskronor så kan man dekorera dem enligt årstid och högtid :).
    Ha en bra helg!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Psst....du har något att hämta hos mig!
    Kram Veronica

    SvaraRadera