tisdag 7 december 2010

Julpyssel med granris

De har gallrat skog här i närheten längs en gångväg och min kamrat frågade skogsnissarna om man fick ta ris, vilket man fick. Så häromkvällen drog jag hem två små granar jag hittade. Inte så fina att man kunde ha dem inne, men perfekta att ta ris av till pyssel. Så här ser det nu ut när man kommer hem till oss.



Jag är inte så bra på att göra kransar, och jag hade inte någon ståltråd så jag buntade i hop riset i stället och knöt med fint band. Blev rätt bra tycker jag, och klart billigare än att köpa färdiga kransar.



Tomtarna från Ikea passade bra i riset. Bandet med hjärtan är därifrån också. Funderar på att hänga något mer i riset, men hade inget bra hemma och ibland är det enkla finast.



Kunde inte låta bli att göra en liten gran ute också av ena toppen. Den var inte så där väldigt snygg i formen men det gör ingenting, jag tycker den blev lite charmig ändå.



Ja ni ser vad man hinner med när man är hemma med sjukt barn! Har hunnit mer faktiskt, men det visar jag en annan dag, måste spara till fler inlägg!!

4 kommentarer:

  1. Heej!

    Vad roligt med en ny besökare! Du är varmt välkommen!
    Och vad glad jag blir att jag får en till blogg att följa!

    Visst är det kul att finna likasinnade! Det är det bästa med bloggvärlden!

    Nu ska jag sätta mig en stund och kika på din fina blogg!!
    Ha en trevlig kväll! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Det är ju alldeles strålande Anna!

    SvaraRadera
  3. Enkelt = fint! Tycker dina granrisbuntar var hur fina som helst! Ha en toppenhelg! Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Så fint och välkomnande.
    En sådan fin entre, då undrar man hur det ser ut inne.
    Ha en skön helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera