måndag 6 december 2010

Julblommor och kakfat

Det är roligt med julblommor och i år har jag gjort flera fina saker med mossa och lite pynt i. Har t o m köpt sådan snö på burk att spraya på, men det slapp denna amaryllis. Ser ni duken jag köpt också, riktig julkänsla. Och barnen plockade fram tallriksunderlägg med tomtar på, inköpta på Willys för billig penning...



I går hade vi massor av gamla vänner här på glögg, vi var väl ca 17 vuxna och ett gäng barn. Kul att så många kunde komma!
När vi höll på att förbereda kom jag på att ett kakfat hade varit himla bra att ha. Iväg till vår närmsta affär som är som en lanthandel som har allt praktiskt taget, även fina kakfat visade det sig. Det är rätt stort, så det går inte in i något skåp. Men det är så fint att det måste användas så alltså fick frukten flytta dit. Vi fick massor av fina blommor av gästerna så nu är hela huset fullt av julblommor av alla de slag.



Här är jag i köket innan gästerna kommit. Så skönt att ha ett stort kök med mycket bänkyta och bardelen är perfekt att duka upp saker på att umgås kring. Dessvärre var de där pallarna vi köpte totalt urusla, benen lossnar ideligen så de är livsfarliga. Vår snickarkompis har limmat dem med superduperlim, tvingat och haft sig men igår gick de sönder igen....blir kanske till att återlämna dem till Village.

1 kommentar:

  1. Vilket underbart fat:) Ett sådant hamnade direkt på min "vill ha lista". Det passar ju lika bra till frukt som kakor. Visst är det roliga att julplantera lite. Det doftar underbart om inte annat.
    Kram Veronica

    SvaraRadera