måndag 11 april 2011

Blommor är så väldigt fina

Jag får hänga på vårteckenutmaningen idag eftersom jag är ledig! Den här fina lilla tusenskönan hittade jag på tomten idag. Och i min rabatt utanför huset kommer snart lökarna upp, de stackarna blev begravda av väldigt mycket snö när det rasade från taket i vintras så det har tagit tid att tina fram.

Vår i affären också - äntligen rosa pelargoner! Visserligen inte mårbackor men jag var tvungen att köpa ändå. Köpte även några vita penséer och planterade i en kruka. Så härligt med alla blommor nu, jag vill att trädgården ska vara färdig för jag vill göra småpysslandet - inte fixa gräsmatta och sånt, det är tråkigt och dyrt mest...


När jag gick där på affärens utemarknad (vi har som en stor lanthandel här, urbra) kom en vind som förde med sig blomdoft från alla penséer de hade där, det var länge sedan jag kände sådan. Samtidigt skränade måsarna - sommarkänsla eftersom det även är varmt - + 17,8 grader säger vår termometer som varit i skuggan flera timmar nu. Härligt. Men det är april - vad som helst kan hända.

3 kommentarer:

  1. Visst är det ljuvligt med dofterna som börjar komma nu?
    Inte dåligt att de små blommorna hittade fram under all snön.
    Så ni har också gräsmatta att anlägga? Det är lustigt hur det plötsligt kan kännas som värsta lyxen att ha en gräsmatta att gå ut på... Och att släppa ut sin långhåriga hund på:) Hon är rätt fin efter turer i vår leriga trädgård...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, vem skulle inte vilja ha en trädgård och gräsmatta. Tyvärr kommer vårt bygge att ta hela sommaren har vi räknat med, så först till hösten blir det dags att lite ta tag i trädgårdsfix. Får se om vi ändå offrar nån byggvecka på att reda upp i trädgården och så gräsmatta så man slipper trampa runt i lervällingen.
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Hej Anna,
    Lite nyfiken hur det går i dadrummet.
    Har det inte blitt något mer där?

    SvaraRadera