onsdag 16 mars 2011

Massor av vårtecken!

Visserligen på en onsdag men jag har svårt för att hinna på måndagar! Idag är det ljuvlig vår ute och på bara någon dag har hela altanen smält fram! Har ställt ut några stolar så jag kan sitta där och njuta lite. Måste nog ta och kolla upp markiser snart, för det blir redan så varmt inne i söderläget...kan knappt sitta vid matbordet på em.

Här är också ett vårtecken! Idag har jag köpt ny jord och planterat sticklingar och gett alla gamla pelargoner ny jord och större krukor.
Efter att ha planterat inomhus blir det lite jord här och var....städade efter mig och som sagt, det blir väldigt varmt i både vardagsrum och matplats. Var faktiskt tvungen att vädra och jag tror minsann jag ska hänga ut några lakan på tork nu.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut. Här har vi massor av snö kvar, men solen värmer intensivt. Att hänga lakan ute är verkligen ett vårtecken. Förra veckan skyfflade jag snö en hel förmiddag så jag skulle slippa fram till torkställningen. Granntanten var lite fundersam om det nog skulle torka utomhus redan, men på kvällen fick jag ta in rena, fräscha och TORRA lakan :).
    Pelargoner skulle jag också behöva ta sticklingar av och omplantera, men jag har ingen aning om hur man gör! Jag har en gammal pelargon som är så gott som död, men nere vid roten har små nya gröna blad börjat komma fram. Ska jag bara klippa av dem och sätta dem i vatten eller hur ska jag göra?
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Några sådana dagar har vi också haft! Avstängda element i flera dagar, plus vädring! Gott!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Markisläge, det var ett riktigt vårtecken det! Och lakan på vädring - jag längtar!!!
    Kram Jennie

    SvaraRadera