söndag 18 december 2011

Möblerat om

Vårt vardagsrum har nu fått sig en ommöblering efter att jag länge känt att det varit omysig, dumt och tråkigt möblerat samtidigt som jag inte vetat exakt hur jag velat ha det. Men igår fick vi ett ryck och flyttade runt lite och det blev så mycket bättre, mycket mysigare och mycket lättare att umgås! Vi åkte till EM och köpte en fin ullmatta att ha till och så har jag spanat in ett litet sidobord på Ellos faktiskt som jag ska beställa närhelst en bra rabatt dyker upp. Det ska stå bakom skinnfåtöljen som måste maka lite på sig.



På bordet tänkte jag ha en fin lampa och lite annat smått och gott. Ljus antagligen, och något grönt! Men kanske en sån här lampfot?



Så här ser det ut just nu. Förut stod soffan rakt under det högra fönstret, bordet framför åt andra hållet (man satt alltså mitt emot tv:n, trist när man vill göra annat än just se på tv). Den bruna fåtöljen stod i ett annat hörn i rummet, där bor numera en liten emmafåtölj. Den andra emmafåtöljen kommer få stå vid soffan den med när den fått nytt tyg. Och så ska där till ett snyggare litet bord vid soffan....och lite småfix.

2 kommentarer:

  1. Jag inte låta bli att skratta, vi har så lika smak! Jag har precis idag fått besked av min väninna med inredningsaffären att mitt sideboard/skänk eller vad man vill kalla det har kommit. Och det är väldigt likt det du visar på bilden:) Nu har ju inte jag den snygga fåtöljen som du har att ställa det bredvid, men det ska nog bli väldigt bra ändå:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. vilken fin bloggg du har! var har du sett lampan? löv it!
    ha de gott.
    kram

    SvaraRadera